|  | 

Inne tematy

Najzdrowsze warzywa w codziennej diecie.

img-responsive

Z dnia na dzień staramy się coraz lepiej odżywiać. Sięgamy po warzywa, owoce i inne składniki, które zapewnią nam dłuższe i zdrowsze życie. Nic więc dziwnego, że nie jeden z nas zastanawiał się, jakie jest najzdrowsze warzywo. Odpowiedź na to pytanie jednak nie jest prosta. Ciężko wybrać jedno, dlatego poniżej przedstawiamy listę tych najzdrowszych.

Rukiew wodna.

Jest to wieloletnie zioło wodne, występujące w obfitości obok wolno płynących cieków wodnych i pobliskich naturalnych źródeł. Jest to swobodnie pływająca roślina o pustych łodygach. Jej liście mają ostry, pieprzny i lekko cierpki smak, przypominający delikatną musztardę i rzeżuchę ogrodową. Ma wyższe stężenie witaminy C niż niektóre owoce i warzywa. 100 g liści dostarcza 72% witaminy C.

Kapusta pekińska.

Kapusta pekińska, znana również jako kapusta pekińska, jest jednym z popularnych warzyw liściastych w Chinach kontynentalnych. Jest wypełniony wieloma przeciwutleniającymi związkami roślinnymi, takimi jak karoteny, tiocyjaniany, indolo-3-karbinol, luteina, zea-ksantyna, sulforafan i izotiocyjaniany. Kapusta pekińska ma bardzo dobry poziom witaminy C. Zaledwie 100 g świeżej kapusty zapewnia około 45% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę.

Buraki.

Buraki są doskonałym źródłem witaminy K, witaminy A, witaminy C, miedzi, potasu, manganu, witaminy B2, magnezu, witaminy E, błonnika i wapnia. Są również bardzo dobrym źródłem żelaza, witamin B1, B6 i kwasu pantotenowego, a także fosforu i białka. Buraki są również dobrym źródłem cynku, kwasu foliowego i witaminy B3.

Szpinak.

Szpinak to doskonałe źródło witaminy K, witaminy A, manganu, kwasu foliowego, magnezu, żelaza, miedzi, witaminy B2, witaminy B6, witaminy E, wapnia, potasu i witaminy C.
Jest bardzo dobrym źródłem błonnika pokarmowego, fosforu, witaminy B1, cynku, białka i choliny. Dodatkowo szpinak jest dobrym źródłem kwasów omega-3, niacyny, kwasu pantotenowego i selenu.

Sałata liściowa.

Sałata to jedno z popularnych zielonych warzyw liściastych. Witaminy w sałacie są obfite. Jej świeże liście są doskonałym źródłem kilku witamin A i beta-karotenów. Jest bogatym źródłem witaminy K. Witamina K odgrywa potencjalną rolę w metabolizmie kości, gdzie uważa się, że zwiększa masę kostną poprzez promowanie aktywności osteotroficznej wewnątrz komórek kostnych. Świeże liście zawierają duże ilości kwasu foliowego i witaminy C.

Pietruszka.

Jest to popularne zioło kulinarne i lecznicze, uznawane za jedną z żywności funkcjonalnej ze względu na wyjątkowe przeciwutleniacze i właściwości zapobiegające chorobom. Jest bogaty w polifenolowe przeciwutleniacze flawonoidowe, w tym apiinę, apigeninę, crisoeriol i luteolin; i został oceniony jako jedno ze źródeł roślinnych o wysokiej jakości działaniu przeciwutleniającym.

Sałata rzymska

.
Jest to odmiana sałaty, która rośnie w wysokiej główce o mocnych liściach. Jest bardzo dobrym źródłem błonnika pokarmowego, manganu, potasu, biotyny, witaminy B1, miedzi, żelaza i witaminy C. Jest również dobrym źródłem witaminy B2, kwasów tłuszczowych omega-3, witaminy B6, fosforu, chromu, magnezu , wapń i kwas pantotenowy.

najzdrowsze-warzywa-w-codziennej-diecie

ABOUT THE AUTHOR